DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Klasik brownie (Ghirardelli Classic Brownie)

Derya'nın Güncesi

Çarşamba, Haziran 14, 2006

Klasik brownie (Ghirardelli Classic Brownie)


Kız kardeşim kışın Türkiye'ye tatile geldiğinde, benim için Türkiye de olmayan pişirme çikolatalarından getirmişti. Bunlardan biri Ghirardelli çikolatası
(www.ghirardelli.com) . zengin bir tadı yumuşak bir dokusu olan nefis bir çikolata. hepsi 113 gramlık pişirme kalıpları şeklinde ve paketlerinin arkasında nefis tarifler de. İşte bu brownie tarifini de o paketin arkasından uyguladım. Gerçekten tadı nefisti. Bir parça yiyen bir daha yemek istedi :) Hatta tüm fotoğrafını çekmeye vaktim bile olmadı. Sanırım kullanılan çikolatanın lezzeti çok önemli. Benim kullandığım yarı tatlı çikolataydı(semi sweet chocolate). Gerçekten nefisti denemenizi tavsiye ederim.

MALZEMELER:
  • 113 gram bitter çikolata (yarı tatlı çikolatayı elde etmek için sütlü ve bitter çikolatayı karıştırabilirsiniz)
  • 125 gr margarin(küp şeklinde doğranmış)
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 1 paket vanilya(ya da vanilya özü)
  • 2 büyük boy yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 1 çay bardağı ceviz içi

HAZIRLANMASI:

  1. Fırını 175 derecede ısıtın. 20x20 cm şeklindeki kalıbı margarinle yağlayıp unlayın.bir küçük tencerede margarini ve çikolatayı çok kısık ateşte eritin ve pürüzsüz olana dek karıştırın. Sonra bir kenarda soğumaya bırakın. Ayrı bir kabın içine unu , kabartma tozunu ve tuzu eleyin ve bir kenara koyun.
  2. Ayrı bir kapta esmer şeker , vanilya ve erimiş çikolatayı karıştırın, ardından yumurtaları da ekleyip mikserle iyice çırpın. Mikseri kapatıp bir spatula ile un karışımını yavaş yavaş ekleyin. Spatula ile iyice karıştırın. En son damla çikolataları ve cevizi ekleyin. yağlanmış kalıba yayın. ısınmış fırında keke batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar 25-30 dakika kadar pişirin.






10 Yorum:

saat: Haziran 14, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacım canım, browni çok güzel görünüyor ne güzelde kabarmış ellerine sağlık.

 
saat: Haziran 15, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

YANINDA ACiLLLL CAYYYY :)

 
saat: Haziran 16, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Teşekkürler Nazifecim.

Vintage, yanında çaya kim hayır der ki? :)
Derya

 
saat: Haziran 20, 2006 , Blogger nagice dedi ki...

çok nefis görünüyor.ellerine sağlık. http://nagice.blogspot.com

 
saat: Haziran 20, 2006 , Blogger Mr_TD dedi ki...

bu sayfanin tamamini aliyorum,önce puding , sonra lazanya , arkasindan ta browni.

valla yemis kadar oldum yiyecegim ama malesef olmadim,acligim iyice arti,gidip biraz cukulata yutayim bari :)
slmlar

TD

 
saat: Haziran 20, 2006 , Blogger Mr_TD dedi ki...

bu sayfanin tamamini aliyorum,önce puding , sonra lazanya , arkasindan ta browni.

valla yemis kadar oldum yiyecegim ama malesef olmadim,acligim iyice arti,gidip biraz cukulata yutayim bari :)
slmlar

TD

 
saat: Haziran 20, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Nagihan çok teşekkürler turkish delight sana ikram etmeyi isterdim am açok uzaktasın.çok teşekkürler:)
Derya...

 
saat: Haziran 29, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

karnım acıktı!!!

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Kasım 12, 2013 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bugun denedim, fakat kıvamı cok katı ve cok yaglı bir kek oldu

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape