DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Klasik Lazanya...

Derya'nın Güncesi

Çarşamba, Haziran 07, 2006

Klasik Lazanya...


Pazar günü evde bekleyen lazanyayı daha fazla bekletmemek için pişirmeye karar verdim. Ayrıca ilk kez evde lazanya yaptım. Paketin arkasındaki tarife göre hazırladım. Herşeyi hazırladım ,tepsiye dizdim , fırına koydum bir baktım ki elektrikler kesildi. Olamaz dedim bu kadar emeğim boşuna mı gitti? :( Bu yaz gününde niye elektrik keserlerki hiç anlamıyorum. Neyseki yaklaşık yarım saat sonra elektrikler tekrardan geldi, lazanyamı pişirdim, sadece yemeğimizi biraz geç yemiş olduk ama beklediğimize değdi nefis bir lezzeti vardı :)


Malzemeler:
  • 12 adet lazanya(ben piyale kullandım)
  • 300 gr kıyma
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 orta boy soğan (rendelenmiş)
  • 3 orta boy olgun domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 adet havuç (rendelenmiş)
  • 250 gr kaşar peyniri rendesi
  • yarım su bardağı sıcak su
  • tuz ,karabiber,
  • isteğe bağlı birer tutam karanfil ve şeker (ben kullanmadım)

Beşamel sos için;

  • 2 yemek kaşığı piyale un
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 3 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tuz

Hazırlanması:

  1. Lazanyayı sıvıyağ ve tuz ilave edilmiş 2,5 litre kaynayan suya kırmadan atın. Tencerenin üzerini kapatmadan 14 - 16 dakika kaynatıp süzün.
  2. Havuç ve soğanı sıvıyağda biraz pembeleştirin. Kıymayı ilave edip 8 - 10 dakika daha kavurun. Ardından yarım bardak sıcak suyu, küçük doğranmış domatesleri ve salçayı da ekleyip karıştırın. Kısık ateşte domatesler eriyip suyunu çekene kadar pişirin. Tuzunu ,karabiberini ekleyip ateşten alın.
  3. Beşamel sosu için; Unu, margarinle beraber 2 dakika kavurun. Ardından hızlı br şekilde 3 bardak sütü ekleyin ve sürekli karıştırarark koyulaşana kadar pişirin. Tuzunu ilave edip ocaktan alın.
  4. Yaklaşık 30x20 cm bir tepsinin tabanını yağlayın. Tepsinin tabanına yan yana 3 adet lazanyayı yerleştirin. Üzerine önce kıymalı sos sonra beşamel sos ve rendelenmiş kaşar peyniri koyun. Aynı sırayı izleyerek elinizdeki lazanyalar, kıymalı sos, beşamel sos ve peynir ile birlikte tepsi içerisine3 kat yerleştirin. En üste koyduğunuz lazanya sırasının üzerine sadece beşamel sos ve kaşar peynirini yayın. 190 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin. (10- 15 dakika)

8 Yorum:

saat: Haziran 08, 2006 , Blogger Nilüfer dedi ki...

Deryacım eline sağlık ben de hiç lazanya pişirmedim. Sadece dışarda yedim onu da çok beğenmedim seninki gibi değildi.. Tarifine göre deneyeyim bir ara, teşekkürler, sevgiler

 
saat: Haziran 09, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacığım canıım bende denemedim bu lazanyayı, çünkü peynir ve ailesini yemediğim için :)) Bana sadece sana afiyet olsun demek düşüyor :)

 
saat: Haziran 11, 2006 , Blogger Serpilce dedi ki...

Derya'cığım,
Lazanyan çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Benimde böreğim elektrik kesintisine uğramıştı Mersin'de.nedense Mersin'de sık sık kesiliyor elektrikler.
Sevgiler.

 
saat: Haziran 11, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Nilüfer denersen nasılolduğunu mutlak aban ayaz olur mu:)teşekkürler

Nazifecim,peynir yiyemediğini bişmiyordum ama bence peynir yememekle çok şey kaçırıyorsun :)teşekkürler canım.

evet Serpil Mersinde elektrik kesintisi çok oluyor. Özellikle yaz aylarındaç aslında böyle sıcak bir memlekette hiç olmaması lazım.
Teşekkürler
Derya...

 
saat: Haziran 15, 2006 , Blogger Binnur A. Ö. dedi ki...

HArika görünüyor..Ben bir kere lazanya pişirmiş ve nedense hafif tatlımsı bulmuştum (artık nerede hata yaptıysam)
Sizinki öyle olmadı di mi:?
Aslında öyle olmus olsa da yine de denemek isitoyurm bugunlerde...

 
saat: Haziran 15, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Binnur hanım, bazı tariflerde lazanyanın kıymalı malzemesinin içine 1 tatlı kaşığı şeker koyuluyor, sanırım domatesin asitini almak için olsa gerek ama ben genelde yemeklerde tatlımsı tadı sevmiyorum o neden şeker kullanmadım lazanyada. Yani benim tarifim de tatlımsı bir tad yoktu :) O yönden gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz: Dnedikten sonra da bana nasıl olduğunu yazarsanız çok sevinirim:)Teşekkürler...

 
saat: Haziran 15, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

selam..mmmhhh lazanya..cok severim..makarna türünden herseye bayilirim ama firinda bol peynirli enfes oluyor ellerine saglik bende beklerim

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape