DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: BATIRIK

Derya'nın Güncesi

Pazartesi, Temmuz 03, 2006

BATIRIK


Batırık, Mersin/ Silifke yöresine ait güzel lezzetlerden biridir. Öğleden sonraları hanımlar bir araya toplanırlar biri fıstığı kavurur, biri bulguru temizler hep bir elden hazırlarlar batırığı. Özellikle yaz günlerinde buz gibi yapılıp içildiğinde ferahlatır insanın içini. Batırık tek başına bir öğünün yerini bile alabilir. Silifke de yaşayan teyzemler batırığı çok güzel yaparlar. Oraya gittiğimizde yemeden dönmeyiz. içinde bol fıstık, tahin, domates olan bir lezzete nasıl hayır denilebilir ki :) Sulandırılmış olanı ayrı bir lezzet, köftesi ayrı ! Bize de Mersinde evde genelde hafta sonları herkes bir arada olduğunda yaparız çünkü batırık topluluk olarak birarada yenildiği zaman daha lezzetli oluyor gibi :) Aslında batırık görüntü olarak İtalyanların gaspacho çorbasını da andırıyor. Ama daha lezzetli olduğunu söyleyebilirim.
Bende bir Mersinli olarak bloguma batırık tarifini koymakla geciktim diyebilirim ama ne yazıkki annemler her yaptıklarında herşeyi göz kararı koymaya alıştıkları için buraya tarifi yazmam imkansız oluyordu. Bu sefer malzemeleri hazırlarken hepsini ölçtük. Buyrun işte tarifi;

MALZEMELER:

6 kişilik:
  • 6 çay bardağı ince bulgur (düğürcük)
  • 1 su bardak ılık su
  • 1/2 kg fıstık
  • 1 adet orta boy soğan
  • 3 adet orta boy domates
  • yarım su bardağı domates kurusu( ıslatılmış)
  • 1 çay bardağı tahin
  • yarım demet maydanoz
  • 2 adet salatalık
  • soğuk su
  • tuz, pul biber
  • haşlanmış lahana
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 3 adet orta boy limonun suyu

HAZIRLANMASI:

  1. Tahini yanmaz bir tavada kokusu çıkana kadar (2-3dakika) kavurun. fıstığı kavurun ve mutfak robotunda toz haline gelen kadar çekin. Bulguru derin ve geniş bir kaba koyup üzerine 1 bardak ılık suyu gezdirerek ıslatın.10- 15 dakika bekletin. üzerine domatesi ve soğanı rendeleyin. ıslatılmış domates kurusunu, tahini ,çekilmiş fıstığı ve bir tatlı kaşığı biber salçasını ekleyip avucunuzun içiyle iyice yoğurun. Tuzu, pulbiberi ve sıkılmış limon suyunun yarısını ekleyip tekrar yoğurun. kıyılmış maydanozu da ekleyip iyice özleştirin. Sadece köftesinden yemek istenirse bir tabağa köfteden parçalar koparın mercimek köftesi gibi sıkıp servis edin.
  2. Kalan köfteye soğuk su ekleyin . yalnız çok fazla su eklenmemeli , kıvamı koyu olmalı. tekrardan tuzunu kontrol edin. Tuzu az ise biraz daha ekleyin. Kalan limon suyunu ekleyin. limon suyu az gelirse tekrar ekleyebilirsiniz. ince ince doğranmış salatalık ve haşlanmış lahana ile servis edin. isteğe bağlı olarak daha soğuk olması için buz da ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

71 Yorum:

saat: Temmuz 03, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

yöresel tadlarada yer verdiğin için teşekkür ederim. sağlıcakla kalın...

 
saat: Temmuz 03, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

AKLIMI ALDIN DERYAAAAAAAAAA

 
saat: Temmuz 04, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba deryacığım

senin yaptığın bütün yemeklerin bir numaralı hayranıyım.özellikle (batuhan ve ben) şekerli yiyeceklere düşkün olduğumuz için senin o nefis pastalarını afiyetle tadıyoruz.Sen herşeyin en güzeline layıksın ablacığım.
GÜLSEREN ABLAN...

 
saat: Temmuz 05, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Deryacigim, batirigi bir kez Mersin'de bir arkadasimin evinde yedim. Butun bulgurlu yiyecekleri severim ama icinde tahin oldugunu bildigim icin biraz tedirgin yedim. Ama sonra bulgur ve tahinin aromasini sevdim. Ben daha cok mercimekli kofte gibi olanini tercih ediyorum tabi yaninda yesillik ve lahana ile. Elinize saglik, sevgilerimle

 
saat: Temmuz 05, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

BAYRAM BEY:Teşekkürler,yöresel tadlarıda sevdiğim için elimden geldiği kadar yapmaya çalışıyorum.

VİNTAGE: KEŞKE BURDAN SANA SERVİS ETME İMKANIM OLSAYDI, HEMEN BİR TABAK YOLLARDIM CANIM :))

GÜLSEREN ABLACIĞIM: Teşekkürler, ben yok ken ne ara da yorum yazdınız:) hiç haberim yok. sende herşeyin en iyisine layıksın.

NEZAKET: Batırığa tahin çok yakışıyor ama istersen koymaya da bilirsin. onun yerine küncü koyabilirsin yada sadece fıstıkla yapılabilir.Bizde her zaman tahin koymayız, fazla ağır olmasın diye. Köftesi benimde favorim :)) Teşekkürler..

Sevgiler herkese

Derya...

 
saat: Temmuz 05, 2006 , Blogger Evren Yasa dedi ki...

Cok ilginc ya cok farkli lezzetler birarada ve soguk iciliyor!! ben sasirdim okurken ama tadina bakmak lazim! boyle yoresel tatlar cok guzel oluyor ve bence kesinlikle korumamiz devam ettirmemiz gereken seyler. Ellerinize saglik.

 
saat: Temmuz 07, 2006 , Blogger NoktasizvirguL dedi ki...

Batırıpın ününü duymuştum, ama hiç yiyemedim...

Ben de bir tabak alabilir miyim?

:)

N.V;
Canım çekti sanırım...

 
saat: Temmuz 07, 2006 , Blogger Tuhfe dedi ki...

Ellerine sağlık Derya. Ben bir kez batırık yedim tadım damağımda kaldı. Ellerine sağlık. İtalyanlar da bizim batırığın patentini almışlar mıdır?

 
saat: Temmuz 07, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

VANİLYA: tatmanı tavsiye ederim ,güzel bir lezzet.Teşekkürler.

EVRENBAL: dediğin gibi çok farklı malzemeler bir arada ama hepsi bir araya gelince ortaya güzel bir lezzet çıkıyor:) Yöresel yemekler korunmalı tabiki, seninle aynı fikirdeyim. Teşekkürler yorumun için:)

NOKTASIZVİRGÜL:Teşekkürler :)Bir tabak verme imkanım olsaydı keşke.

TUHFE:Vallahi bilmiyorum patentini almışlar mı ama şuana kadar duymadım böyle bişey. dediğim gibi İtalyanların soğuk içilen gaspacho çorbalarıyla bizim batırık biraz benzeşiyor gibi:) Teşekkürler yorumun içim:)

 
saat: Temmuz 07, 2006 , Blogger Tijen dedi ki...

derya batirik dedin beni can evimden vurdun! bir gün oralara gelip sizlerle batirik ritüeline katilmak istiyorum. ne güzel olur ama!
afiyet olsun.
tijen

 
saat: Temmuz 08, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Hemde çok güzel olur Tijen hanım :)Buyrun gelin , Başımızın üstünde yeriniz var :)Teşekkürler.
Derya.

 
saat: Temmuz 12, 2006 , Blogger limoncicegi dedi ki...

cukurovanin vazgecilmez tadini da koymussun .. ellerine saglik, yaz gunlerinde soguk soguk ne guzel olur.. ellerine saglik. yoresele devam mi ? tamam mi ?

 
saat: Temmuz 12, 2006 , Blogger Safran dedi ki...

Ah Derya Ah! Gecenin bu saati bir canım istedi ki anlatamam :) Yarın tatil için düşeceğim yollara kimbilir belki yolum Mersin'den de geçer o zaman senin elinden yemeye gelirim artık ;) Öpüyorum canım :)

 
saat: Temmuz 12, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

LİMON ÇİÇEĞİ: Bencede vazgeçilmez bir tat batırık. tabiki yöresel yemeklerin devamı gelir fırsat buldukça,Teşekkürler yorumun için:)

SAFRAN: Seninle tanışmak beni çok mutlu eder:)Batırık içeri ztabi soğuk soğuk:)
Derya

 
saat: Temmuz 12, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

LİMON ÇİÇEĞİ: bu arada sütlü irmik tatlısına taze mevsim meyveleri çok güzel olur. Bende deniyeceğim öyle:)
Derya

 
saat: Temmuz 20, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

daha dun aksam yedik:) 4 tabak icmisim:) cok severim batirigi, eh silifkeliyiz ne de olsa:). Fakat 25 yildir her 4-5 gunde bir mutlaka batirik yedigim halde, -bazen kendim yapar bazen de nerde bulursam yerim- bugune kadar icine sogan koyani hic gormedim, duymadim! Simdi ilk defa burada okuyorum.. ilginc geldi dogrusu.

Blogunuz cok guzel.. sevgiler. Altay

 
saat: Temmuz 21, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Altay bey;Batırığa orta boy bir tane soğan koyuluyor, şuana kadar etrafımda yapanların bir tane soğan koyduğunu gördüm. Hatta içine yeşil soğan, dereotu bile koyanlar gördüm ama bence tadı gerçek batırıktan farklı oluyor o zaman. Herkesin damak tadı farklı tabiki! Ama bir tane soğan koyuluyor batırığa dilenirse koyulmaya bilir isteğe kalmış dediğim gibi.
Yorumunuz için teşekkürler :)
Derya...

 
saat: Temmuz 28, 2006 , Blogger dinemiz dedi ki...

mersinde 6 yıl okul yüzünden kalıp yemediğim 2 şey vardı
1.tantuni
2.batırık
okul biteli yaklaşık 4 sene oldu benim en cok sevdiğim yemekler arasında ikisi de :) bi kaç gün içinde silifkeli sevgilime güzel bi süpriz yapabilirm,
tarif cekici, deniycem

 
saat: Temmuz 30, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

DİNEMİZ:Bende bu iki lezzeti çok seviyorum:) umarım denediğinde beğenirsin.Teşşekkürler
Derya.

 
saat: Ağustos 17, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

batirik bildigim kadariyla konya, karaman bolgesine ait bir tad.

 
saat: Ağustos 17, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Doğma büyüme Mersinli biri olarak batırığın Mesin'in Silifke yöresine ait bir tad olduğunu biliyorum. İlk kez sizden Konya Karamna ait olduğunu duydum. Ama bilgimin doğruluğundan eminim.
Derya.

 
saat: Ocak 05, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Simdi ben de batirigin Anamur yoresine ait oldugunu soylermisim, iyicene bi polemik olurmus:)) Saka bi yana, batirik o kadar guzel bi sey ki nereye ait olursa olsun tadi hicbirseye degisilmez. Biz Anamur'da da nerde bulsak hic kacirmazdik :) Davetlerin, gezmelerin degisilmez ikrami:) Hatta icine haslanmis, kiyilmis beyaz lahana ekleyin, offf offf, valla cok ozlemisim. :) Cok sIK yapamiyorum...bi de esim Aydin'li, ismini bile sevmiyor, yaptigimda da icinde cig salca var diye yemedi:) Iyiki de yememis, hepsi bana kaldi :)

Tesekkuler Derya'cim, guzel gunleri animsatip yuzumde bi gulumsemeye sebep oldugun icin...

 
saat: Ocak 05, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

sevgili selma sana biran olsun guzel gunlerini animsatabildiysem ne mutlu bana. Aslinda haklisin Anamur yoresinde de cok yaparlar batirigi.guzel yorumun icin tesekkurler:) sevgiler
Derya

 
saat: Haziran 12, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Yıllardır İstanbulda yaşayan bir Karamanlı olarak tarifini okurken burnuma kızaran tahinin kokusu geldi. Artık evde bir deneme yapmanın zamanı geldi anlaşılan. Eline sağlık.

 
saat: Haziran 12, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Yıllardır İstanbulda yaşayan bir Karamanlı olarak tarifini okurken burnuma kızaran tahinin kokusu geldi. Artık evde bir deneme yapmanın zamanı geldi anlaşılan. Eline sağlık.

 
saat: Temmuz 12, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bir Silifkeli olarak memnun oldum batırığı tanıtmanızdan.Taşucu'ndan selamlar :)

 
saat: Ağustos 20, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

selammm adım fatoşşş bende silifkeliyim ankarada oturuyorum tarifiniz güzel yalnız biz silifkeliler susam kavurup koyarız fıstığın haricinde. ama siz tahin olarak yazmışsınız dikkatinizi çekmek istedim

 
saat: Ağustos 20, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Fatos hanim
Hemserili sayiliriz :)
Evet bende biliyorum susam koyuldugunu bazen bizde koyuyoruz. Ayrica tahinde kullaniyoruz. Yorumunuz icin tesekkurler.
Sevgiler

 
saat: Eylül 12, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

mrb bend emersin mut ilçesindenim bu batırık hiç bişeye degişilmez ya burda tarifi gördüm sasırdım ellerine saglık yeni evlendim ve urfaya geldim o kadar fark varki memleketin herseyini özledim en çokta batırık yap ya diyo ailem derya arkadasımızın dedigi gibi tek basına tadı olmuyo kalabalıkta tad geliyo tekrar ellerine saglık hemserim k i b

 
saat: Eylül 12, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

arkadasımız demiş ki karaman konyaya ait diye karaman konyafda bilir yapar ama mersin yöresine aittir batırık

 
saat: Eylül 12, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Isimsiz yorumun icin cok tesekkurler. Gercekten tek basina tadi olmuyor.en bir aydir Amerikadayim kiz kardesimin yaninda. kardesim batirik yapalim dedi bir yaptik agziniza layik valla. Nefis oldu valla.:) Tesekkurler
Derya

 
saat: Eylül 19, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Eylül 27, 2007 , Blogger redmid dedi ki...

sevgili derya fesleğeni unutmuşsun.fesleğensiz batrık tuzsuz yemek gibidir.oğlum ve ben batırık hastasıyız.eşim ve kızım yemez.hafta sonlarının vazgeçilmezi batırık.aslen ermenek yöresine ait.orda etli ve cevizli yapılıyor.karamanlılar kusura bakmasın..mut ve silifkede yerfıstığı,küncü,bazende kendirik diye bir tohumlu bitki var onunla yapılır.ayyy memleketimi ve çocukluğumu hatırlattın sağolasın.patates köftesinide unutma.onuda paylaş istersen.sevgilerimle redmid

 
saat: Eylül 27, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Redmit tesekkürler, Biz fesleğen koymuyoruz batırıga. Koyanıda hiç görmedim şuana kadar. Hatta Ermenek'e ait oldugunuda ilk kez duyuyorum.Ama gerçekten çok güzel bir lezzet. Dediğin gibi bizde haft asonları hep beraber toplanıp yaparız :)
Sevgiler
Derya.

 
saat: Eylül 30, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili kardeşim derya...silifkede batırığa tahin konulduğunu hiç görmedim.(yaşım 45)batırığın ana hammaddesi 3 tür.1-düğürcük2-küncü(yani susam)3-fıstık Küncüsü ve fıstığı bol olan batırık daha güzel olur.yani tahin değil küncü konur.Fıstığı ve küncüsü olmayan batırığa DUL batırık denir.sevgiler,saygılar,selamlar. MSN(s.gulnar)

 
saat: Kasım 20, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

mrb silifkeli teyzemiz demiş ki batırıga tahin kondugunu görmedim bende mersin mutluyum komsuyuz ama batıga tahin konulur fıstıkla küncü konulur ama onlaraz veya toks ada tahin girer devreye bazıları küncü yerine koyar yas itibarı ile siz daha iyi bilirsiniz ama tahinsiz batırık olmaz ya

 
saat: Aralık 29, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

mersin muttan kürşat batırıgın tadını tatmak isteyenlere yaptırıp şişenin içine koyup göndere bilirim msn adresim (mutlukursat_33@hotmail.com)isteyenler bu adresten bana ulaşa bilirler....

 
saat: Ocak 27, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

derya batırık resmi çok güzel eminim tadıda güzeldir yemeyeli yıllar oldu bizim hatun niğdeli damak tadımıza uymuyor.Eski bir anamurlu

 
saat: Şubat 13, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Derya,
Ancak memlekete gittiğimde batırık içebiliyorum, tarifini burada görünce ağzımın suyu akmadı desem yalan olur. Benim babam Silifkeli, annem Mutlu. Onlar Mut ta ben Istanbul da yaşıyorum. Birkaç kere anneme telefonda tarif ettirip yapmayı denedim ama onların yaptığı gibi olmuyor tabii ki.
Tarife bir de anne eli değecek diye eklesek mi :)
Sevgilerimle.

 
saat: Mart 04, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

iğrenç beğenmedim

 
saat: Mart 22, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

bu fıstık ne fıstığı derya?? yer mi normal fıstımı ?? yapıcam ama bunu söylersen çok memnun olurum..

 
saat: Mart 22, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

Mrb Sibelcim
Bu fıstık normal bildiğin yer fıstığı. Çiğ pişmemiş olanını alıyorsun evde kavurup makinede çekip kullanıyorsun.Umarım beğenirsin :) Sevgiler
Derya...

 
saat: Mart 25, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

bence çok ağır oluyor..
hele o tahin kavrulurken kokusuna dayanılmıyor bile..
bence uğraşmayın hiç kısır yapın mercimek köftesi yapın çok daha lezzetli...
eşim karamanlı çok istedi yaptım ama bir daha asla yapmam

 
saat: Mart 27, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba,
Arama yaparken sonunda fistikli bir batirik tarifi buldum en yakin zamanda deneyecegim. Batirik oyle guzel bir tat ki; bir yiyen bir daha tadini unutamaz benim gibi:)hele corbasi immm.. Yalniz benim yedigim sadece fistiktan yapiliyordu icinde tahin yoktu ama batirigin iki turlude yapildigini biliyorum neyse boyle deneyecegim ogrenip yapmayi cok istiyordum.. Tesekkurler..

Tuana

 
saat: Mayıs 10, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Batırık tarifini koymanız, yöresel lezzetlereyer vermeniz güzel bişey... Fakat baırık KARAMAN'A ve özellikle Karaman ımızın ilçesi ERMENEK' e aittir. Lütfen bunu düzeltin....Teşekkür ederim...

 
saat: Mayıs 26, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

tesekürler tarifiniz icin bende bir kayserili olarak batirigi bizde yapariz silifkeli komsularimzdan ögrendik cok nefiss herkese tavsiye ederim deneyin tadin cokk güzel saygilar sevgiler herkese

 
saat: Haziran 21, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili derya ben ankaralıyım.fakat mersinli bir arkadaşım yapmıştı ilk vede tek orda yedim bayıldım tarif aradığımda karşıma genç.becerikli aktif vede öğrenci olan sen çıktın başarılarının devamını diliyorum hoşçakal

 
saat: Haziran 26, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Derya, ben de yıllarca öğrenemedim hep bu gözkararı koymaları yüzünden :) Ama senin tarifini deneyeceğim. Mercimek köftesi ile karşılaştırılması bana çok anlamsız geldi. İkisi farklı lezzetler, farklı içerik. Eline sağlık. Mutlaka deneyeceğim.

 
saat: Temmuz 18, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

delirmek üzereyim şimdi batırık diye...ben şuan 26 yaşındayım, ozmanlar mut/ersinde otururken yani ben 8-9 yaşlarındayken haftada 3-4 kez yapar yerdik.adanalı bir komşumuz vardı polis karakolunda balkonlarımız yakındı yapar uzatır beraber balkonlarda oturup karşılıklı yerdik...ahhhh ahhh.ozmanlardan bu zamana çok az yedim ama çokk özlemişim...

 
saat: Temmuz 18, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili derya ablacım.
batırık karaman'ın en nadide tatlarından biridir.
bize atalarımızdan miras kalmıştır.
sahiplenmeyin lütfen
saygılarımla..

 
saat: Temmuz 18, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

sevgili derya ablacım.
batırık karaman'ın en nadide tatlarından biridir.
bize atalarımızdan miras kalmıştır.
sahiplenmeyin lütfen
saygılarımla..

 
saat: Temmuz 19, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

CNM ELLERINE SAGLIK HARIKA OLMUS AMA BEN MERSINDEYIM VE SIK SIK YAPILIR AMA BIZ BATIRIGIN ICINE SUSAMDA KOYARIZ ÖYLE DAHA HARIKA OLUYO DENEMENIZI TAVSIYE EDERIM

 
saat: Kasım 26, 2008 , Blogger baytar dedi ki...

slm ben ahmet mut dan cok guzel tarıf etmıssın batırıgı elıne saglık ama bız batırıga bızım demıyoruz mersın ve ermenek dıyoruz bu konuda yanlıssın :( sadece sılıfke degıl yanı tskler

 
saat: Ocak 03, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

deryacığım benimde eşim silifkeli ben giresunluyum.batırığı yeni öğrendim.kayınvalidemler çok yapardı ve yedim.ama hiç tahin konduğunu görmedim.ben daha çok köftesini beğendim,eşim ise sulusuna bayılıyor.şimdi canım çekti valla.teşekkürler

 
saat: Şubat 15, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya hanım Bende Gülnar'lıyım batırığı severim. Yolum Gülnar ve Silif'keye düşünce yerim. Üzüldüm çünkü Gülnar'ı unutmayın Gülnar'da benim çocukluğumda kendir tohumu ile yapılırdı yağlı olduğu için çok lezetli olurdu. Yanınında Göbek marul olursa sıkması sarılarak yenir. Salata olursa sulusunun içine konularak içilirse güzel olur. Yöremize ait olan yiyeceklerin ineternette tanıtmandan menmun oldum başarılar dilerim.

 
saat: Mart 05, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

slm benimde mersin mut'lu bir arkadaşım yapmıştı onlar içine susamda koyuyorlardı yanlış hatırlamıyorsam susama küncü diyorlar çok beğenmiştim.

 
saat: Mart 14, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

SELAM DERYA HANIM.BÜTÜN ZAMANLARIN EN GÜZEL TADI BİR SİLİFKELİ OLARAK BANA SORULSA İDİ,HİÇ DÜŞÜNMEDEN DİYEBİLECEĞİM TADDIR BATIRIK.YOK ORANIN YOK BURANIN DİYE TANTANA ETMENİN BİR ANLAMI YOK ARKADAŞLAR.SİLİFKE,MUT,GÜLNAR,ERMENEK VE ANAMUR (YANİ GENEL OLARAK TAŞELİ)YÖRESİNE AİT ÇOK ÇILGIN BİR LEZZETTİR VE KÜLTÜRDÜR BATIRIK.TEŞEKKÜRLER.ERDEM TANDOĞAN

 
saat: Mart 23, 2009 , Blogger melih bozkurt dedi ki...

İngilizlere yaptık çok beyendiler sizin internet sitesinden tarifi alıp çevirisini verdim.Artık onlarda yapıcak.Bu evrensel tarif için çok uzaklardan teşekkürler

 
saat: Mart 23, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Melih,
Cok sevindim, afiyet olsun, zaten bu lezzeti sevmemek imkansiz bence :) Bende Amerikadayim, tesekkurler sitemi ziyaret ettigin icin, sevgiler
Derya...

 
saat: Mart 30, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

batırık silifke'nin değil bozyazı1nın lezzeti değil mi acaba ben bir bozyazılı olarak

 
saat: Mayıs 02, 2009 , Blogger sen33 dedi ki...

batırığı tanıttığınız için teşekkürler biz silifkeliler yerfıstığı ile yaparız bazen küncü ilave ederiz karamanlılar ve ermenikliler tahinle yapar birde ince bulguru (düğürcüğü) sıcak su ile ıslatmazsanız daha lezzetli olur

 
saat: Mayıs 08, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben de 20 yaşına kadar mutta yaşadım şimdi mutu ve batırığı hasretle anıyorum. Annem arada yapıyor ama mutun düğürcüğünü bulamadığımız için o lezzeti de bulamıyoruz.

 
saat: Haziran 07, 2009 , Blogger asuman dedi ki...

ben ermenekte doğmuş mersinde büyümüş biri olarak doğuştan bi batırık hastasıyım.yemeğimize yer verdiğin için çok teşekkür ederim öncelikle mersin batırığını çok güzel hazırlamışsın ama gerçek batırık ermeneğin batırığıdır ve sade ceviz içinden yapılır onun tadı ayrı bi lezzettir keşke imkanınız olsada ermeneğin ikizçınar köyüne gelipte batırmamızdan (bizim orda batırma derler)yeseniz...ama sizde çok güzel hazırlamışsınız elinize sağlık fecii canım çekti doğrusuuu

 
saat: Haziran 07, 2009 , Blogger asuman dedi ki...

bu arada fesleğen koymamışsınız canım fesleğensiz bi batırık tuzsuz pilav gibidir bi arkadaşta yorum yapmış düğürcüğü ıslatma demiş ama yaz batırması sade domatesle yoğrularak yapılır ve nerdeyse iki kilo domatesten yapılır ama kış batırığı domates kurusuyla sıcak suyla ıslatılarak yapılır umarım bi açıklık getirmişimdir

 
saat: Haziran 07, 2009 , Blogger elif dedi ki...

merhabalar.. böyle eşsiz bir tadın tarifini paylaştığınız için teşekkürler.. yalnız bir şey sölemeden geçemeyeceğim batırık ermenek e aittir. batırığın mersin e ait olduğunu söyleyenler lütfen bir de ermenekli birinden yesinler..:) saygılarımla

 
saat: Ağustos 23, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

anne tarafım tamamen mersinli.15 gün önce ordaydım batırığın en güzelini yedim.şu an oruçluyum görünce canım çekti.ama silifkenin fıstığı ile olur başka tadı çıkmaz.

 
saat: Ağustos 23, 2009 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Adsiz,Allah kabul etsin orucunu.
Dedigin cok dogru silifkenin fistigi ile bir baska oluyor.Batirik vazgecilmez bir lezzet bizler icin, hele soguk yaz gunlerinde nefis oluyor hemde besleyici :)...

 
saat: Haziran 02, 2011 , Anonymous Adsız dedi ki...

ellerine sağlık aradığım tarifi buldum.

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Temmuz 16, 2012 , Anonymous Adsız dedi ki...

Değerli blog yöneticisi makalelerinizi Beton baca olarak çok beğendik. Ekibimiz olarak başarılarınızın devamını dileriz.

 
saat: Eylül 10, 2015 , Blogger Oğuz dedi ki...

Ben amerikada yaşıyorum amerikalı arkadaşlar Karamanda bulunmuşlar Karamanın meşhur batırığını yemişler. Tarifini alıp gelmişler. Beni davet ettiler, aman tanrım böyle bir lezzet olamaz. Adı: Karaman batırığı

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape