DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: LİMONLU PARFE

Derya'nın Güncesi

Cumartesi, Temmuz 15, 2006

LİMONLU PARFE

Herkese Merhaba, biliyorum hergün sayfama göz atarken aynı yazıları ve fotoğrafları görmekten sıkılmışdınızdır :( Ama şu yaz günlerinde sıcaktan bişeyler yemek istemediğim için mutfağa girip te yemek yapamıyorum. Sadece serinletici ve hafif yiyecekler tüketiyoruz. Bugünde yine güzel bir parfe tarifi paylaşıyorum sizlerle. Sıcak yaz günlerinde misafirlere ikram edebileceğiniz ferahlatıcı bir tatlı. Parfeler benimde favori tatlılarımın arasındadır:)) Tarifte ,
2 adet yumurtanın beyazı kullanılıyor. ilk önce acaba ağzımıza yumurta tadı gelirmi diye düşündüysem de tattığım zaman hiç te öyle olmadığını gördüm. Çünkü yumurta beyazlarını şekerle beraber çırpınca tam koyu kıvamlı krem şanti gibi oluyor diyebilirim. Sosu için markette çilek bulamadığım için dr oetker'in meyveli sosunu kullandım , daha önce çikolata sosundan kullanıp çok memnun kalmıştım . Meyveli sos ta güzeldi. Ama çilek ve pudra şekeriyle güzel bir sos elde edebilirsiniz. MALZEMELER:
  • 1 paket sade petibör bisküvi(toz haline getirilmiş)
  • 125 gr erimiş margarin
  • 1 adet limonun suyu ve kabuğu
  • 1 paket toz krem şanti
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 adet yumurta beyazı
  • 1 fiske tuz
  • yarım su bardağı toz şeker

ÜZERİ İÇİN;

  • 1 paket dr. oetker meyveli sos ya da
  • 1 kase çilek
  • 2 çorba kaşığı pudra şekeri

HAZIRLANMASI:

  1. Erimiş margarini, toz haline getirilmiş bisküvileri ve limon kabuğı rendesini karıştırın ve malzemleri birbirine iyice yedirin. Yuvarlak bir kalıbın tabanını streç film veya naylon ile kaplayın. Bu harcı elinizce sıkıca bastırarak kalıbın tabanına yayın. İyice sıkıştırılması lazım.
  2. PARFE HARCI için, Krem şantiyi ve sütü koyulşana kadar çırpın.Başka bir kapta yumurta beyazlarını bir fiske tuz ile berber mikserin yüksek devirinde iyice köpürene kadar çırpın. Hiç su kalmamalı dibinde. Şekeri de ekleyip kıvamı koyulaşana ve şeker eriyene kadar çıprın. Bu karışımın üzerine köpürtülmüş krem şantiyi ve 1 adet limonun suyunu ilave edip bir spatula ile karıştırın. Kalıbın içine düzgün bir şekilde dökün ve bir gece derin dondurucuda bekletip servis yapın.
  3. SOS İÇİN; çilek ve pudra şekerini parçalayıcı robotta püre haline getirip parfenin üzerine döküp servis edin. Hazır meyveli sos kullanıyorsanız paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın.

15 Yorum:

saat: Temmuz 15, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Parfe cok istah acici olmus,yaz günlerinde serinlemek icin ideal bir tatli olmus,deneyecegim,paylasim icin tesekkürler,banada beklerim
http//www.blogcu.com.baharcicegi

 
saat: Temmuz 15, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

evet sıcakta insanın mutfaga giresi gelmiyor. Derya hn. gerçekten çok güzel gözüküyor tadıda öyle olduğundan şüphem yok elinize sağlık.

 
saat: Temmuz 15, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

sana kirmizii cok yakisiyorrrrrrr
super bi goruntuuu:)

 
saat: Temmuz 17, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

ÖZNUR:teşekkürler bende senin sitene girmeye çalışıyorum amabir türlü olmuyor :(

BAYRAM BEY:Yorumunu ziçin teşekkürler. Sıcaklardan bişey yapılmıyor gerçekten.

VİNTAGE: Teşekkürler canım:)) kırmızı sos çok güzel oldu gerçekten :)

Derya

 
saat: Temmuz 18, 2006 , Blogger Nezaket dedi ki...

Deryacigim, bu ne guzel bir sunum. Valla sen bu gidisle bir suru pasta ustasinin pabucunu dama atacaksin. Sevgileriml, opuyorum.

 
saat: Temmuz 18, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

NEZAKET;Çok teşekkürler yorumun için. Keşke bir pasta ustası olabilesem ne güzel olurdu:)) Elimden geldiği kadar güzel sunmaya ve yapmaya çalışıyorum. Senin güzel görüşün beni çok mutlu etti. Teşekkürler, Bende öpüyorum seni:)

 
saat: Temmuz 22, 2006 , Blogger Kayhanoviç dedi ki...

bu ne güzel bir görüntüdür yaa

bundan bir zahmet paket yapıp yollarmısın:)))

 
saat: Temmuz 23, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

harikaaa ellerine sağlık tatildeyken dalından topladığım limonlarla yapıyım bunu hmmm

 
saat: Ağustos 10, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

herşey çok güzel
bende beklerim

 
saat: Şubat 18, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

tarifi az once yaptim dolaba koyarken tadina baktim acayip eksiydi uzerindeki krema ama donunca belki degisir yarin gece yicez o vakit yedikten sonra yorumumu yazarim eger cok eksi olmussa nasil toparlayabilirim ikram edicemde:-(

 
saat: Şubat 19, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Anonim,
BEN YAPTIGIM ZAMAN ÇOK EKŞİ OLMADI. ZATEN HAFİF EKŞİMSİ BİR TADI OLUYOR. KULLANDIGIN LİMON BÜYÜK İSE SUYU FAZLA GELMİŞ OLABİLİR. ONUN DIŞINDA HERŞEY BEN YAPTIĞIM ZAMAN GÜZEL OLUYORDU. bENİ BİLGİLENDİRİRSEN SEVİNİRİM.
DERYA...

 
saat: Mart 10, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

evet parfe nefisti ama ben yogunluktan girip yazaamdim paylasimin icin tesekkurler acaip guzel bisi oldu eksisi donunca gitmisti

 
saat: Kasım 19, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

bu tatlı kaç kişilik acaba bu gece yapıp yarın misafirlerime hizmet edicem tşklerrr bu tarifler içinn

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Ocak 08, 2012 , Blogger Sinan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape