DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: CEVİZLİ KURABİYELER...

Derya'nın Güncesi

Pazar, Nisan 20, 2008

CEVİZLİ KURABİYELER...


Resimde gördüğünüz kurabiyeler o kadar lezzetli ki her tadanın beğenisini kolayca alıyor :) Geçen hafta çayın yanına canım kurabiye isteyince hemen kolları sıvayıp mutfağa basit bişeyler yapıyım diye girdim. Ortaya bu güzel lezzetli kurabiyeler çıktı. Üstelikte yapılması çok kolay.Sonra kurabiyelerden bir kaç tane yurtta kalan arkadaşlarıma da götürdüm onlarlada sahilde çay bahçesinde otururken çaylarının yanında çok sevdiler. Böylesine beğeni toplayınca hemen bitiyor tabi kalmıyor geriye : ) o yüzden dün tekrar yaptım. Hem yeğenim Batuhan da geldi "teyze , kurabiyelerin çok güzel olmuş " demeyi de unutmadı. canım benim. Ayrıca okuldaki proje ödevim için yardımcı olan arkadaşım Sadi de çok beğendi ! Eh bu kadar övdükten sonra tarifini verelim artık :))

MALZEMELER:

  • 1 paket yumuşamış margarin(ben hüner kullandım)
  • 2 adet yumurta(birinin beyazını ayırın)
  • yarım su bardağı esmer şeker
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya (varsa vanilya esansı kullanınben öyle yaptım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Bir kahve fincanı damla çikolata( Nestlenin siyah ve beyazından kullandım)
  • 1.5 su bardağı kırılmış ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2,5 su bardağı un (3 su bardağından biraz daha az kullanabilirsiniz)

HAZIRLANMASI:

  1. Fırını 160 derecede ısıstın. Fırın tepsisini yağlı kağıtla kaplayın. Derin bir kabın içine unu , vanilyayı kabartma tozunu ve tarçını eleyin.
  2. Karıştırma kabına yumuşamış margarini koyun. Üzerine yumurtayı, esmer ve toz şekeri koyup elinizle iyice karıştırın. Üzerine un karışımını ekleyerek yoğurun. Hamurun kıvamı kulak memesinden biraz daha yumuşak olucak (hafif elinize yapışabilir). Damla çikolatayı da ekleyip karıştırın.
  3. Hazırladığınız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. önce yumurta akına sonra kırılmış cevize batırıp fırın tepsisine yerleştirin. Fırına verip hafif kızarana kadar pişirin. Yaklaşık 20 _25 dakika pişirin.

9 Yorum:

saat: Nisan 24, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

ne güzel kurabiyelermiş onlar :)

bir de benim elimden gelse de yapabilsem

 
saat: Nisan 24, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

Emin ol yaparsın Denizcim çünkü çok kolay :)
Derya

 
saat: Mayıs 18, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

bu kurabıyenın bende bı anısı var:)ıngılızce dersınde tam enfes kurabıyeyı yerken hoca yakaladı vee ona ıkram etmedıgımız ıcın bence benı rezıl ettı yaa ama tadı muhtesem kurabıyenın herseye degerdı:) ıykı yemısım ohhh

 
saat: Mayıs 23, 2008 , Blogger serpil'in mutfağı dedi ki...

merhabalar ayy bukurabiyeyi görünce nekadar sevindim bilemessiniz.çünki bunun tarifi bende vardı ve büyük zevkle yapıyodum.ama kaybetmiştim.şimdi yazdım tarifini hemen yaptım.şuanda dumanı üzerinde soğumasını bekliyorum.bende bloğuma bekliyorum.serpil,in mutfağı

 
saat: Temmuz 27, 2008 , Blogger aysearzu dedi ki...

derya canim kurabiyeler cok güzel duruyo bende yapicam kizlarima daha yeni tarifler bekliyorum senden öptüm dilek

 
saat: Aralık 13, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

size ne diyebilirim ki harika olmuş ...süpér ya

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 
saat: Şubat 01, 2012 , Anonymous Yeniyemektarifi dedi ki...

hmm harika gercekten eline saglik

 
saat: Aralık 28, 2014 , Blogger seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape