DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> Derya'nın Güncesi: Köstebek Pasta

Derya'nın Güncesi

Salı, Haziran 20, 2006

Köstebek Pasta


Dün herkesin bildiği gibi tüm okullar yaz tatiline girdi. Karneler alındı.Bazıları sevindi bazıları da üzüldü doğal olarak. Ama ne olursa olsun bence tüm öğrenciler önlerindeki uzun yaz tatilini en güzel şekilde geçirmeye çalışıp tüm yılın yorgunluğunu atmaya çalışsınlar ki yeni yıla enerjik bir şekilde başlayabilsinler. Benim yiğenim Batuhan da karnesi aldı. Bütün bir yıl emek verip çalışmasının sonucu çok güzel bir karne getirdi ve takdir aldı. Onu bir kez daha burdan da tebrik ediyorum. Bende onun başarısını kutlamak için bir pasta yapmak istedim. Ne zamandır aklımda olan köstebek pastayı yaptım. Köstebek pastanın tüm malzemelerini krem şanti hariç kendim yaptım. Marketlerde satılan hazır köstebek pastadan hiç bir farkı olmadı. Bu pastada kullandığım kek bizim evdekiler tarafından 5 yıldız aldığı için genelde yaş pastalarda bu kek tarifini kullanıyorum. Daha önceki tariflerimde de kullanmıştım.

MALZEMELER:

KEKİ İÇİN;

  • 4 yumurta
  • yarım paket margarin
  • 1 paket bitter çikolata (80 gr)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 2-3 çorba kaşığı kakao
  • yarım kahve fincanı süt
  • 1 çorba kaşığı ahududu (yada diğer türler) reçeli
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

ORTASI iÇİN:
  • 4 adet muz
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı damla çikolata

HAZIRLANMASI:

  1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp önceden ısıtın. yuvarlak kek kalıbının tabanını margarinle yağlayıp unlayın. Margarin ve çikolatayı küçük bir tencerede eritin ve ılımaya bırakın. Un, kakao ve kabartma tozunu bir kabın içerisine eleyip karıştırın.
    Derin bir kabın içinde şeker, yumurta ve vanilyayı mikserle iyice çırpın. Ardından sütü ve reçeli ekleyip tekrar karıştırın. Erimiş yağ ve çikolata karışımını da ekleyin ve iyice karışmasını sağlayın. Unlu karşımı yavaş yavaş sıvı karışıma ekleyin ve iyi karışmasını sağlayın.
    Hazırladığınız kek kalıbına karışımı dökün ve ısıtılmış fırında keki pişirin. Kekin üzerine küçük bir çatal ya da kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa kek pişmiş demektir. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın.
  2. Krem şantiyi 1 bardak süt ile çırpın. Damla çikolatarı da ekleyip karıştırın. 5 dakika buz dolabında bekletin. Kek soğuduktan sonra kenarlarından içe doğru 2 santim kalacak şekilde bırakın ve ortasını bir kaşık yardımıyla 2 santim kadar oyun. Oyarak çıkardığınız keki bir tabağa koyun. Kekin ortasına 4 adet muzu yanyana dizin. üzerine krem şantiyi kubbe şeklinde sürün. En üst kısma oyarak çıkardığınız kekleri kubbe şekli oluşturacak gibi koyun. Buzdolabında bir kaç saat bekletip dilimleyip servis yapın.

26 Yorum:

saat: Haziran 21, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

canim hayirli sabahlar,ilk yorum benden :-]
ziyaret ve yorumun icin cok tsk.ler..
pastan muhtesem görünüyor cok güzel olmus eminim tadida görünümü gibi harikadir...
afiyet olsun..ellerine saglik..

 
saat: Haziran 21, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Deryacım, pasta çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım :)

 
saat: Haziran 21, 2006 , Blogger vintage biscuit dedi ki...

BU PASTAYI HEP GORUP
HEP OKUYUP
AMA INATLA DENEMIYORUM
DENESEMMI ACABA
FOTOGRAF YAP BENI DIYORRR:)

 
saat: Haziran 22, 2006 , Blogger ruchan dedi ki...

Harika görünüyor , ellerine sağlık.
Sevgilerimle:)

 
saat: Haziran 22, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Arkadaşlar yorumlarınız için hepinize teşekkürler: Sevgiler
Derya...

 
saat: Haziran 23, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Gül, hoşgeldin bloguma:) pastaya reçeli koymanı tavsiye ederim çünkü ahududu reçeli güzel buruk bir tat veriyor ama kullanmaya da bilirsin ya da farklı reçeller de kullanabilirsin genelde pastalarda ahududu reçeli kullanılır.
Ben keki pişirmek için 22 santimlik yuvarlak kelepçeli kalıp kullandım yani orta boy yuvarlak kek kalıbı kullanabilirsin. İnşallah pastayı beğenirsin. Sonucu bana yaz olur mu, mutlaka bekliyorum:)Teşekkürler. Sevgiler
Derya...

 
saat: Haziran 23, 2006 , Blogger Hatice dedi ki...

Derya pasta nefis gorunuyor, ellerine saglik...

 
saat: Haziran 24, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Derya'cığım,
Köstebek pastan harika olmuş.ellerine sağlık.
Güzel bir haftasonu geçirmeni dilerim.öptüm.

 
saat: Haziran 24, 2006 , Anonymous Adsız dedi ki...

Anonymous bendim.Serpilce niye çıkmadı bilemiyorum

 
saat: Haziran 24, 2006 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Hatice ve Serpil teşekkürler:)herkese iyi hafta sonları:)
Derya...

 
saat: Ocak 28, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

iyi görünüyor, yapilis kolay, yakinda denerim tarif icin tesekkürler

 
saat: Ocak 28, 2007 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben bu tür pastalara, receli agir buldugum icin, musa bir iki damla limon sikiyorum kararmasinlar diye,iyice ezip onu sürüyorum. cok lezziz oluyor ve alisilmisin disinda birsey iste

 
saat: Şubat 06, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Ayfer senin fikrinde cok iyi. bir daha ki sefere bend eoyle deneyecegim.tesekkurler
Derya

 
saat: Şubat 06, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
saat: Haziran 27, 2007 , Blogger kezban dedi ki...

sevgili derya
ben almanyadan kezban
blogunu yeni kesfettim...
pastani hemen denedim esim
bayildi muhtesem oldu
ellerine saglik
sevgiler

 
saat: Haziran 27, 2007 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Kezban Hanım
Beğenmenize çok sevindim:)
Teşekkürler..
Derya

 
saat: Ocak 12, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

ah canımmm tariflerin süper ben şu anda laptoptayım bilgisayara geçmek üzere kapatacam bekleyin

 
saat: Mart 12, 2008 , Blogger ''BegüM'' dedi ki...

belkide sizin en küçük ziyaretçinizim 16 yaşındağım mutfakta bir şeyler üretmeye bayılıyorum ayrıca köstebek pastanız MÜKEMMEL gözüküyor eminim tadı da görünüşü kadar güzeldir..
sevgilerimle:)

 
saat: Mart 12, 2008 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Begüm, Çok sevindim yorum yazıdğın için.Eğersende mutfakta bişeyler üretmeyi seviyorsun sende bi rblog yapabilirsin. Eminim çok başarılı olursun

 
saat: Mart 24, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

Pasta harika görünüyor.Prenses eli değmiş gibi.ellerine sağlık.okulda tariflerinden faydalanıyorum:)
başarılarının devamını diliyorum...
Hiç pamuktan prenses mi olur?prenses dediğin taş gibi olur.

 
saat: Aralık 26, 2008 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba siteniz cok güzel bu pastanin enfes bir tadi var denemeyenlere tavsiye ederim :)) deneyin pisman olmiyacaksiniz :)

 
saat: Ocak 19, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba kezbancim, ben de köstebek pasta yapmak istedim ve senin siteni buldum sahane bir blog, payalasimin icin cok tesekkür ederim.
ilknur

 
saat: Ocak 24, 2009 , Anonymous Adsız dedi ki...

hepinize çok teşekkür ediyorum ısrarla soranarkadaşımıza da yapmasını öneriyorum sitemde iyi gezintiler

 
saat: Kasım 06, 2010 , Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba... pastaniz cok guzel gorunuyo. simdi bende deneyecegim ama kafama birsey takildi. kac gr. lik bir margarin paketinden soz ediyoruz (yurtdisinda oldugum icin - miktardan emin olmak istedim).

 
saat: Kasım 06, 2010 , Blogger Unknown dedi ki...

Merhaba Adsız, Türkiyede paket margarinlerin bütünü 250 gr oluyor. Bu tarifte paketin yarısını kulladığım için 125 gr oluyor. Umarım güzel sonuç alırsın pastayı yaptığında. Sitemi ziyaret ettiğin için teşekkür ederim.
Derya.

 
saat: Ağustos 22, 2011 , Anonymous yemek tarifleri dedi ki...

harika tarif. elinize sağlık.

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa

Locations of visitors to this page Page copy protected against web site content infringement by Copyscape